Zanikanie blogosfery

pdf ePub czas dodania: 2018:04:24 19:09 komentarzy 0
W ostatnich latach pisanie blogów przegrywa z innymi rodzajami działalności w mediach społecznościowych, takich jak Facebook i Twitter. W efekcie wielkie platformy internetowe zamykają swe serwisy blogowe. W dniu 1 kwietnia 2018 zakończył swe istnienie Bloog.pl należący do Wirtualnej Polski.

  W ostatnich latach pisanie blogów przegrywa z innymi rodzajami działalności w mediach społecznościowych, takich jak Facebook i Twitter.  W efekcie wielkie platformy internetowe zamykają swe serwisy blogowe.  W dniu 1 kwietnia 2018 zakończył swe istnienie Bloog.pl należący do Wirtualnej Polski.  W portalu Wirtualnemedia.pl {TUTAJ} czytamy:

  "Po 31 marca 2018 wszystkie materiały zostaną automatycznie usunięte - zapowiedziano. Użytkownikom zasugerowano, że swoje treści mogą przenieść na bezpłatne platformy Blogspot i Wordpress. - Platforma Bloog.pl powstała w 2005 roku. Przez 12 lat oczekiwania odbiorców zmieniły się. Z czasem dodatkową alternatywą dla czytelników blogów stały się media społecznościowe - uzasadnia Monika Modrzejewska, dyrektor działu zarządzania kontentem w Wirtualnej Polsce. W 2010 roku Wirtualna Polska podawała, że na Bloog.pl założono ok. 800 tys. blogów. Swoje blogi w witrynie prowadziło sporo znanych osób.
   Bloog.pl z dużymi spadkami popularności
  Od kilku lat serwis notował duże spadki odwiedzalności. Dla przykładu w październiku 2011 roku miał 3,36 mln użytkowników i 22,83 mln odsłon, a w październiku 2015 roku - już tylko milion użytkowników i 4,23 mln odsłon (...) a w listopadzie ub.r. - 436,1 tys. użytkowników i 1,17 mln odsłon.".

  To właśnie spadek popularności był przyczyną zamknięcia Bloog.pl.  Podobny los spotkał w styczniu 2018 serwis blogowy Blog.pl.  Według Wirtualnemedia.pl:

  "Serwis blogowy Blog.pl (należący do Grupy Onet-RAS Polska) z końcem stycznia 2018 roku zostanie zamknięty. - To efekt rosnącej roli mediów społecznościowych, które - jako centrum tworzenia społeczności i wymiany myśli w internecie - przejęły rolę blogów - mówi Wirtualnemedia.pl Paweł Jurek, dyrektor zarządzający segmentem Onet. (...)
  W ostatnich latach zarówno Blog.pl, jak i Blog.onet.pl zanotowały duże spadki odwiedzalności. Pierwszy serwis w październiku 2012, 2013 i 2014 miał po 2,3-2,5 mln realnych użytkowników i 23-20 mln odsłon, natomiast w październiku ub.r. [2016] - już tylko 7,64 mln, a w październiku br. [2017] - 6,57 mln. Jednocześnie zasięg serwisu zmalał z ok. 11 proc. do nieco ponad 8 proc., a średni czas spędzany w nim przez odwiedzającego - z 9-10 minut do 3-4." {TUTAJ}.

  Już w 2015 roku swe serwisy blogowe zamknęła Interia {TUTAJ}.  W końcu lutego 2016 zlikwidowała ona także serwis dziennikarstwa obywatelskiego Interia360.pl {TUTAJ} .  Wskutek upadku wspomnianych wyżej serwisów setki tysięcy blogerów zostało na lodzie.  Wolne dziennikarstwo obywatelskie wyraźnie komuś przeszkadza.  Trzeba jednak przyznać, że wśród blogerów obserwuje się pewne znużenia.  Świadczy o tym notka Dagmary Sobczak "Kiedyś chcieliśmy zakładać blogi, dziś chcemy je zamykać." opublikowana {TUTAJ} w dniu 27 marca 2018.

Tagi

licznik: 1460 + 0 / 0 - promuj
captcha
x

Zgłoszenie komentarza

dodaj komentarz

x
komentarzy: 0 kolejność: wg punktacji najstarsze najnowsze